Som et lyn fra klar himmel har Facebook annonsert at de nå har startet kontor i Oslo. Rune Paulseth er klar for å komme tettere på norske merkevarer og annonsører, men først skal nordmenn inviteres på stor åpningsfest.

Vi er utrolig glade for å flytte nærmere norske merkevarer og annonsører ved å få eget Oslokontor, sier Rune Paulseth og tilføyer at det blir fint å bli tatt litt mer seriøst nå som han kan være sjef for Facebook i Norge, og faktisk surfe på Facebook i Norge.

 

I tillegg VIL vi også avsløre at det blir stor sosiale medier-fest hvor alle våre venner, partnere, kunder og sophie elise er invitert, sier Paulseth.

 

— Vi har leid Den Norske Opera, booket inn det der nye hippe norske tvilling-boybandet Tinnitus og Kreft som musikkinnslag og jeg var nettopp på telefon med hovedkvarteret som kan avsløre at Zuckerberg kommer bort for en liten snarvisitt for å overvære festen. Dette blir stort, roper Paulseth mens han fekter med armene.

Dette kommer som en veldig stor overraskelse på veldig mange, når skal festen være?

— Vi åpner dørene i Operaen klokken 08:00 – 2. februar. Som betyr på tirsdag. Det blir fullt show, og jeg vet at mediebransjen snur seg fort, så jeg forventer stort oppmøte når deres viktigste plattform tar i mot dem. Vi vil også presentere verdiløs innsikt stappet inn i kul innpakning om det norske markedet basert på grafer vi lagde i 2012, samt ha prisutdelinger og kåringer av norske Facebooksider og profiler, sier Paulseth og tar frem en pakke ørepropper fra innerlommen i blazeren.

Den Norske Opera Facebook Social Media Days
Foto: Wikimedia Commons

Hvorfor alt hastverket sånn plutselig?

— Det blir flinke foredragsholdere fra ulike avdelinger i Facebook som vil gi eksklusiv innsikt, og som vil holde workshops med deltakere etterpå. Mye av programmet er hemmelig da det blir nok av overraskelser, give-aways og ikke minst tid til fest i de to dagene vi skal holde på, sier Paulseth med ørepropper i ørene.

 

 

Men du svarte ikke på spørsmålet, hvorfor kommer alt sammen med en gang på bare et par dagers varsel?

— Når vi åpner tullekontorer stappfulle av selgere i nye land ønsker vi å gjøre det skikkelig, vi har nok av alkoh.. innhold og da trenger vi et par dager.

Vi hadde håpet på et svar Paulseth, hvorfor kommer både kontorer og den enorme åpningsfesten på så kort varsel?

— Vi har valgt å kalle åpningsfesten for Social Media Days, det passet bra med noe generelt, spesielt siden vi alle vet det bare finnes ett sosialt nettverk, sier Paulseth og blunker til oss før han forsvinner i en avskiltet Uber-bil.

 Nils Petter Nordskar syns det er besynderlig at Facebook har lagt Social Media Days-eventet sitt på samme tid som hans arrangement, Social  Media Days. Han syns også det er noen rare likheter ved navnet han ikke klarer sette fingeren på.

Nils Petter Nordskar Facebook foto
Foto: http://www.nordskar.no/om-nils-petter-nordskar/

— Jeg syns dette er veldig rart av Facebook. De kan legge dette arrangementet når som helst i året, men de velger et tidspunkt hvor det allerede skjer veldig mye social media-things. Blant annet min fest, som også er over to dager, som også har masse premier og ubrukelige foredragsholdere, sier Nordskar stresset.

Kommer dere til å avlyse arrangementet nå som Facebook kommer med sitt arrangement samtidig?

— Nei det blir fortsatt Social Media Days. Men det vil garantert være mye mer social enn Facebook sin Social Days of Mediadays-days, social.