Alternativbevegelsen i strupen på content marketing-miljøet

content marketing someliten alternativ
Trigger-gründer Preben Carlsen og blogger Hans-Petter Nygård-Hansen mottok hver sin pris for "Årets tankeleder" under konferansen Epic Content Marketing forrige uke. Nå møter tildelingen kritikk fra alternativt hold. Ifølge konferansen fikk Nygård-Hansen og Carlsen prisen for å ha utmerket seg ekstraordinært innenfor faget eller tatt en sterk posisjon innenfor sin bransje. Det misliker "Alternativt Nettverk", "Hypokonderforbundet" og "Norges Aura-, Kaffegrut- og Spåforening", som...

Even Aas-Eng kjøper Dagbladet

Even Aas Eng Dagbladet foto
Mediegründer og Venture Factory-sjef Even Aas-Eng har inngått avtale med Aller-gruppen om å kjøpe Dagbladet. — Avisen blir nå en del av vår content marketing og real-time-optimalization-precision-satsing, sier Aas-Eng fornøyd. Vi treffer Aas-Eng via satelittelefon fra La Digue på Seychellene, der mediegründeren for tiden jobber hardt med å teste buffetene på nye luksushoteller. — Dette kan du lese mer om på reisesidene til Dagbladet neste...

TVNorge kjøper Telenor etter uhell

Telenor Canal Digital TVNorge Discovery
Kulturminister Linda Hofstad Helleland er fornøyd med at 'DiscoTV og Telenorge' kom til enighet i kveld. Forhandlingene mellom Telenors tv-distributør Canal Digital og det amerikanskeide tv-konsernet Discovery Networks er over etter at TVNorge ved et uhell i tilbudsrunden kjøpte Telenor. Dette skjer etter at Discoverys tv-kanaler sluttet å fungere ved midnatt søndag. TVNorge-sjef Harald Strømme sendte Telenor et nytt tilbud ved et uhell som viste seg...

Dramatisk vending — Verken Synnøve Finden eller Tine kan kalle ost for ost

Ost Tine og Synnøve Finden foto
Det har oppstått en dramatisk vending i saken om Synnøve Finden som må sensurere ostepakkene sine, da de valgte å kalle osten sin for en "Jarlsbergost-type". Nå må også ordet 'ost' byttes ut. Natt til søndag kom det frem nye opplysninger i saken, som nå fører til at verken Synnøve Finden eller Tine får lov å kalle ost for ost. Årsaken kommer...

Komm ønsker færrest mulig medlemmer

Stian Lyberg PR foto
Kampanje kunne nylig melde at First House har trukket seg fra bransjeorganisasjonen Komm. I etterkant av utmeldingen har leder i Komm, Stian Lyberg, jobbet intenst for å få enda flere av landets PR-byråer til å melde seg ut.   — Det er krevende å drive en bransjeorganisasjon innen PR. Det er mange hemmelige ritualer som skal gjennomføres på styremøtene, og dette koster penger....

Talerlisten er den nye oljen mener kommunikasjonsbransjen

talerlisten logo
PR-rådgiver Nils P. Apeland har lansert Talerlisten.no. Det er som å utvinne olje i Lofoten for de som er glade i å prate, sier den ferske gründeren. Apeland er selv kjent som omdømmeekspert og ivrig foredragsholder. Nå kan han også titulere seg som gründer. – Det å holde taler kan være ganske ensomt. Man står på et podium og snakker om hva andre...

Slik blir den nye NRK-lisensen

NRK lisens foto
Den skumle og kontroversielle NRK-lisensen blir en egen avgift som betales per innbygger og ikke per TV.   Etter uker med tunge forhandlinger er nå alle partiene på Stortinget enige om en avtale for fornyelse av lisensordningen. Til forskjell fra tidligere hvor alle måtte betale lisens selv om de ikke så på NRK, skal nå alle betale, selv om de ikke ser på NRK. Med...

Medier24 varsler oppsigelse etter svakt annenkvartal

Gard Lehne Borch Michalsen someliten medier24 nettavis foto
Medier24 kommer ikke unna nedbemanning når de mister én ansatt etter halvannet år i drift. Svake regnskapstall gjør at mediekonsernet Medier24 nå må nedbemanne for å ruste selskapet for fremtiden. Hvordan driften skal gjøres fremover er ennå usikkert sier Medier24 sin eneste ansatte, Gard Lehne Borch Michalsen når vi møter ham på Oslo Media House. - Det er aldri hyggelig å kunngjøre nyheter som dette til våre...

Ingen byttet jobb i mediebransjen i dag

Gammel klokke someliten illustrasjon
Etter tre år er det ingen som helst som er klar for nye arbeidsoppgaver. Someliten kan melde at absolutt ingen som helst trer til side som sjef for å fokusere mer på det kreative og faglige i dag. - Det er ingen dramatikk i dette. Jeg elsker bransjen, og synes frokostseminarer er spennende også, mye god mat. Nå skal jeg få mer tid til å utvikle...

Matkasser er den nye trenden — Geelmuyden-Kiese lanserer PR-kasse

Hans Geelmuyden Geelmuyden-Kiese someliten
— Står du stille kan du få krampe i låret, og det er da du trenger en PR-kasse, sier Hans Geelmuyden. Vi sitter på kontoret til Hans Geelmuyden sammen med partner Bård Hammervold, for å få presentert Geelmuyden-Kiese sin nye storsatsing. — Vi skal nå levere PR-tjenester rett inn i hjemmene til folk. Med vår nye PR-kasse bestående av oppskrifter på familiær...

Lyst på varsel ved ny
artikkel på Someliten?