Microsoft kjøper LinkedIn

Microsoft blar opp 2.7 trillioner japanske yen for å lage Sharepoint 2.0.

Mandag slo nyheten som en sjokkbølge inn i teknologisfæren, Microsoft kjøper et usosialt nettverk og går med det direkte i strupen på absolutt ingenting.

Sosiale medieblogger og LinkedIn-ekspert Edgar Valdemartin sier til Someliten at dette er starten på Microsofts storsatsning på tjenester hvor brukere kan snoke på hverandres profiler uten å ytre meninger med substans i frykt for å få sparken.

— Endelig skjer det noe med LinkedIn, utbryter Valdebartis når vi får svar på telefonen etter 13 tapte anrop.

Hva er dine tanker om oppkjøpet?

— Dette markerer et nytt og spennende skifte i Microsoft ettersom de nå har gått etter den heftigste og mest fremoverlente skybaserte networkingtjenesten i hele verden, sier Valdefartis entusiastisk og tilføyer at han ikke kan vente på oppgraderingene plattformen vil få.

— Jeg har en rekke nære venner som også er LinkedIn-entusiaster og vi møtes ofte over middager for å diskutere siste nytt om LinkedIn, og nå tenker jeg det blir en ekstra morsom kveld på lørdag når hele gjengen kommer til meg for å spise krabbe, sier han.

someliten edgar valdmanis linkedin microsoft
Edgar Valdmanis er overentusiastisk over de gode nyhetene om Microsofts oppkjøp av LinkedIn (FOTO: Trondheggelund.no)

Hvilke oppgraderinger forventer du at vil komme til LinkedIn?

— Garantert bedre verktøy for å redigere, endre og vise innhold man motvillig deler på plattformen, sikkert masse nye markedsføringsverktøy for måling og analyse, flunkende nytt brukergrensesnitt og oppgraderinger på app og masse mer, sier Valdemarkus mens han ler høylydt og klapper i hendene.

Tror du Microsoft vil bruke LinkedIn i konkurranse med Facebook?

— Det er nå det virkelig tilspisser seg i markedet, nå skal LinkedIn bli det dominerende, største og viktigste sosiale nettverket alle bruker. Endelig er det jeg som blir populær i bransjen, sier han og smatter litt.

Kommunikasjonsdirektør for Microsoft Norge, Vibeke Hansen sier til Someliten at de i hovedsak har kjøpt LinkedIn for å kunne bruke funksjoner som gjør at økonomer kan endorse excelark via Sharepoint, og presiserer at LinkedIn som sosialt nettverk vil legges ned.

DEL